聞西──鴛鴦炒飯 港式平衡讓人回味無窮

 2024-01-25
聞西──鴛鴦炒飯 港式平衡讓人回味無窮

香港人向來鍾意北上行街食嘢,其實都唔係咩新鮮事,但近排又成為社會熱話。兩地物價的確有差異,我自己都親身體驗過,真係價錢好出品又有質素,重點係服務態度非常友善!咁我哋又唔需要妄自菲薄嘅,香港飲食文化對遊客都仲有好多吸引之處,雖然遊客宜家嘅旅遊習慣已經改變咗,唔一定要豪食,更多係想體驗香港嘅地道美食,咁就啱喇,今期介紹一款地道酒樓茶餐廳美食:鴛鴦炒飯。




所謂鴛鴦炒飯,即一碟飯有兩個汁,一邊係白汁蝦球,另一邊係茄汁雞絲,下面係蛋炒飯。話說以前婚宴單尾都會見到鴛鴦炒飯,鴛鴦象徵成雙成對、夫妻恩愛、忠貞不渝,又有陰陽和諧之意,喜慶日子當然要講意頭啦,不過由於製作需時,又難以預先預備,漸漸就被其他飯麵取代。


鴛鴦炒飯我唔鍾意撈埋嚟食,一定會食紅色嗰邊先,而且唔會破壞條紅白交界,又有朋友喜歡一口紅一口白咁食,話啲味道平衡啲喎!紅汁主要用蕃茄醬及喼汁調味,白汁就有兩種做法,有人會用花奶,亦有用蛋白,我覺得用蛋白味道清啲。呢個炒飯材料雖然普通,但充份顯示到香港中西合璧嘅飲食文化。



炒飯材料:

白飯................. 4碗

雞蛋................. 3隻


紅汁材料:

雞髀肉............. 150g

細洋蔥.............. 1個

蕃茄................. 2個

茄汁.............. 125ml

喼汁.............. 1 湯匙

糖.................. 1 湯匙

雞湯.............. 300ml

粟粉水…………..適量


白汁材料:

蝦仁................ 150g

青豆.................. 50g

蛋白..................3隻

雞湯.............. 300ml

麻油.............. 1 茶匙

粟粉水.............. 適量


做法:

1. 預備紅汁:雞髀肉去皮切成粗絲,落1 湯匙粟粉、1 湯匙油及1/4 茶匙胡椒粉撈勻略醃。蕃茄去籽後切條,洋蔥切絲。






2. 熱鑊落油先爆香洋蔥,再加入雞肉炒熟,然後落茄汁、喼汁、糖及雞湯。滾起後,煮約3 分鐘,落適量粟粉水調至合適濃稠,裝起保温。






3. 著手預備白汁。蝦仁開邊去腸,準備蛋白,先煮滾雞湯,之後落蝦仁及青豆煮3 分鐘,再邊撈邊加入蛋白。然後落麻油及適量粟粉水,調至合適濃稠,裝起保温。








4. 到準備炒飯階段。準備蛋漿,熱鑊落多少少油,倒入蛋漿炒至半熟,再加入白飯炒勻,放入深碟中,用錫紙摺成長條狀,將炒飯分隔兩邊整成S 形。最後分別鋪上紅汁、白汁,拎走錫紙條就完成。








型色‧煮意

生活

學習

聞西



相關文章


聞西──苦盡甘來的美味 花蟹炒苦瓜型色‧煮意

聞西──苦盡甘來的美味 花蟹炒苦瓜

有很多為人父母的朋友都向我訴苦,現在小孩都喜歡揀飲擇食,買餸愈來愈有難度。回想我小時候就沒有這...

聞西──潮式煮法好滋味 豆醬雲耳炆雞翼型色‧煮意

聞西──潮式煮法好滋味 豆醬雲耳炆雞翼

朋友笑說:「我阿媽最叻煮雞翼,梗係啦!每個禮拜都煮一次,因為佢知我鍾意食囉!」這位人兄分明在「...

聞西──夏日消暑佳品 泰式夜香花炒粉絲型色‧煮意

聞西──夏日消暑佳品 泰式夜香花炒粉絲

俗語有話不時不食,任憑農業技術幾先進都好,有些食材就係「唔到你話事」,啱時候才會登場。今次介紹...

聞西──七姐誕期間限定!清甜蘋婆燜排骨型色‧煮意

聞西──七姐誕期間限定!清甜蘋婆燜排骨

這陣子元朗變成社會的焦點,暴力事件發生後,真假消息不斷傳出,大家都變成驚弓之鳥,我因為住在元朗...

聞西──西檸煎雞變熱情果脆雞型色‧煮意

聞西──西檸煎雞變熱情果脆雞

每個人都有失魂的時候,不過,我發生的機率好像比別人高一點。話說本來想買番薯粉做炸雞扒,回家後卻...

聞西──深夜食堂の日式回鍋肉型色‧煮意

聞西──深夜食堂の日式回鍋肉

半夜看日劇《深夜食堂》真的好容易出事,那夜終於抵受不了愈夜愈肚餓的魔咒,身不由己走進廚房,拿起...