兒歌天后隱身幕前 仍堅持貢獻幼兒教肓

 2021-07-29
兒歌天后隱身幕前 仍堅持貢獻幼兒教肓

資訊科技發展一日千里,街上隨處可見小朋友配有智能手機;加上社會競爭激烈,小朋友課後又有各種興趣班、補習班,隨時比大朋友更忙,怎可能留家看電視兒童節目?那種自由自在的時刻,真的歲月無聲消逝?從前活躍於大氣電波的兒歌天后李紫昕(Purple姐姐),即使隱身幕前,仍堅持貢獻幼兒教育,以創作喚起純真力量。


Purple 姐姐觸碰「三角」的關係,就是兒歌天后、幼兒教育、音樂創作,交織出純真正能量。


Purple姐姐退居幕後,依然從事幼兒、教育發展,經常與各區不同幼稚園、小學,以至中學合作,開展不同課外活動班。雖然受疫情影響,Purple姐姐許多興趣班由面授變成網上授課,雖然隔著屏幕,小朋友興致不減。「真係好神奇,佢哋同疫情之前冇咩分別,依然好活潑精靈、投入上堂。」


與不同學校合作,舉辦多種課程。


盼港人擁赤子之心
處難關仍樂天正面


「最近就有個活動教小朋友做健康操,成個活動喺應有嘅社交距離下進行,我同幾位小朋友係一個大約中間位置度做運動,然後就Zoom晒去其他班房。」

她直言這些小規模的「直播」體驗也帶來了新鮮感,令她感受最深的是小朋友的反應。「一如以往咁熱情同積極,唔會因為疫情隔咗個鏡頭而影響佢哋上堂、參加活動嗰時嘅投入程度。」希望香港人也可以像小朋友一樣,雖然面對一些難關,但仍然可以保持樂天、正面的心態。


口才班、面試班、音樂劇班、編劇班等,深受小朋友喜愛。


疫情無減作品產量
卡通類教學類都有


Purple姐姐的工作量因為疫情不減反增,除一般卡通嘅主題曲、插曲外,也有不同含教學意義的歌。「呢段時間我寫嘅歌仲多咗,譬如節日嘅歌、教科書上嘅歌、生活上一啲知識嘅歌、防疫嘅歌都有,甚至有大朋友問番學校有冇教科書上面我寫嘅歌嘅Demo。大大話話都唔知幾多百首,最後都成功錄埋俾佢哋,方便學校同大朋友更易達到教學目的。」

她亦提及,曾寫過一首筆順歌,以一個明快的旋律,「幫小朋友輕鬆將知識記住,又可提高對該事物的興趣,何樂而不為?」


走入校園,又多了一批fans。


「小朋友都需要屬於佢哋自己嘅快樂」

「時代其實一直都轉變,無論大、小朋友都喺唔同嘅媒體上面,睇好多唔同嘅嘢,宜家疫情期間更加喇。」她認為實體和網上的娛樂,不一定是互相取代的關係,而是互補共存。「始終,小朋友都需要屬於佢哋自己嘅娛樂,會唔會係兒歌﹖兒童節目?其實正常情況下,一啲面對面嘅現場表演或者遊戲,當中嘅互動,對佢哋嚟講都係重要。」

不忘創作初心不作利益計較

Purple姐姐堅信只要不忘創作的初心,摒棄利益上的計較,全力做好自己的音樂,無論過了多久,就一定會有人看到。

「好多好多嘢可以做。」

「我又唔覺得係好悲觀嘅感覺,兒歌嘅題材包羅萬有:親情、友情、成長時遇到嘅挫折、忐忑等等都可以寫,令小朋友嘅情感可以得到抒發,甚至引起對其他事物、藝術嘅興趣,好多好多嘢可以做。」同時勉勵本土創作人,「我哋唔好自己打擊自己:『哎呀佢哋都唔睇喇,咁我都唔做喇﹗』、『隻歌都唔知受唔受歡迎』,當你越有咁嘅觀念咪會越冇動力去做,但你唔做嘅時候,呢樣嘢就更加可能
會慢慢消失。」


全力做好音樂,在台上覓理想。


「兒歌」定義或變內容始終如一

舊時,「嗱,每日放學就好快啲番屋企,做好功課先有得睇電視啲卡通片呀!」;現時,「好喇,我哋快啲去上小提琴,之後食完個飯仲要去學游水!」。事實上,兩個場面發生的年代相距不遠。世界真的走得太快了!

雖然如此,親子的時間無論係咩時代,個大環境點轉變都好,最重要的還是一點:大家都係有個童年。Purple姐姐說:「現在小朋友如何去認識父母的童年、他們的回憶是什麼呢?而我哋本地製作的回憶,究竟係我哋冇去探討、定我哋根本冇畀時間小朋友去參與呢?」

「所以邊個話小朋友唔再需要屬於佢哋嘅音樂,屬於佢哋嘅兒歌?」Purple姐姐認為,「兒歌」的定義可能有變,但內容卻永遠不變。「小朋友就好似海綿咁,佢哋成日吸收好多唔同嘅訊息。咁所以其實係咪卡通歌就先叫做兒歌呢﹖呢啲歌就唔叫兒歌呢?」


盼喚醒大家的集體回憶,讓大人小孩感受對方的童年時光。



下月底公演全新原創音樂劇,名為《台長奇遇記》。


【  音樂教育 重點抒發情緒 】

至於音樂教育,這位兒歌天后不是要小朋友用以傍身作「敲門磚」,而是視之為情感的教育。她表示,大朋友需要音樂嚟陶冶性情,「其實有啲歌聽落只係抒發情緒,都已經可以幫到聆聽者。咁所以你話,點解小朋友就唔需要呢?」小朋友的音樂教育非常重要,透過音樂,無論是正面、有教學意義的歌詞:還是抒情、悲傷的旋律,大家都需要給予時間,以培養他們對音樂的興趣。



Purple 姐姐認為音樂教育非常重要。



封面故事

專訪

生活

學習



相關文章


仁濟主席王賢訊──父子的傳承  當仁不讓封面故事

仁濟主席王賢訊──父子的傳承 當仁不讓

談起慈善團體,大家的印象可能是明星獻唱金曲的電視籌款Show,可能是每逢周末的賣旗日……但對於獅子山...

導演陳文剛──第一個沒主角的母親節封面故事

導演陳文剛──第一個沒主角的母親節

陳文剛(Rensen)導演除了是糊塗戲班的負責人外,他和太太魏綺珊也開辦了一個無障礙劇團,幫助社會上...

IG官方推薦攝影師李慧妍──心跳快門封面故事

IG官方推薦攝影師李慧妍──心跳快門

她,流連於城市空間,拍攝都市人的生存狀態;她,行走在夢幻的國度,用鏡頭和大自然深度對話;她,在...

紙藝師Yuki──DIY相簿留住愛‧回憶封面故事

紙藝師Yuki──DIY相簿留住愛‧回憶

于浣君(Yuki Yu),有人稱她紙藝師、有人冠以手作達人之名,無論怎麼稱呼,不難猜出她是一位用紙材創...

救貓狗天使EI──守護生命封面故事

救貓狗天使EI──守護生命

1997年初,香港掀起一股移民潮,揮一揮衣袖,不帶走一片雲彩,亦帶不走那些大家曾經深愛、共度日夜的...

武藝家劉萬梁──雙節棍道 香港無雙封面故事

武藝家劉萬梁──雙節棍道 香港無雙

人稱劉師傅的劉萬梁,是「80後」雙節棍大師,在他身上不難看見李小龍的影子。當香港似被標籤為「文化...