聞西──山藥醉雞鍋 善用花雕唔使雕花

 2022-12-15
聞西──山藥醉雞鍋 善用花雕唔使雕花

最近神級前輩香港四大才子之一美食家蔡瀾先生,喺佢自家Facebook提到近年唔少「大廚」喺網上教人煮餸嘅亂象,文中批評一位白袍大廚教人煮鯧魚嘅影片,指當中除咗亂煮之外,更出現連豆瓣醬都話要切碎嘅奇異畫面,實在令人匪夷所思。蔡瀾話睇完條片覺得冇咩好學,又自嘲自己廚藝絕對比唔上呢位大廚,不過煮嘢愈簡單愈好,如果唔係出街食好過!


係咪拍片做show畫蛇添足最後淪為笑話,咁就見仁見智。不過,我好認同喺屋企煮嘢唔使太過複雜嘅,好在我今次介紹嘅山藥醉雞鍋又真係冇乜難度,好多朋友試過都讚好,尤其欣賞加咗山藥,嗰份綿密入口即化嘅口感實在太正喇!而且仲好有飽肚感咁話。近排天氣涼涼哋,好適合三五知己圍爐取暖,傾傾計齊齊食個醉雞鍋,補身又補心!




整醉雞鍋首先要買湯底料,一般藥材舖或者雜貨店都有執好晒一包包嘅賣,通常裡面已經有齊北芪、黨參、當歸、海竹、淮山、杞子、圓肉、紅棗等材料。有人話啲藥材要浸又話要煲成個鐘,我嘅做法只係將藥材沖洗乾淨直接放落滾水,細火煲半個鐘就得,早啲煲好待幾個鐘等材料自然出味,慳水慳力喎。另外,我一定會買黃油雞,因為雞油會令湯頭香好多,湯底嘅顏色都會靚啲,冬天食肥啲啲冇問題啦!仲有雞件要用粗鹽同花雕酒醃定,食之前將雞件連酒一齊落鍋煮熟就得,咁樣雞肉就帶有微微酒香。如果想湯頭酒味更濃,可以喺食之前落半杯花雕酒,與眾不同嘅關鍵就喺呢啲小步驟喇!




材料:

已斬件黃油雞.......1

醉雞鍋湯料..........1

花雕酒..................1

乾木耳...................20g

..........................80g

蒜頭.....................6

細花菇.........810

日本山藥.............300g

蟲草花.....80g(裝飾用)

水約..............1.5公升




做法:

1. 木耳浸軟切件,花菇浸軟剪去菇腳,另預備蒜頭及薑片。雞件洗乾淨放入盤中,加兩湯匙粗鹽拌勻,倒入花雕酒直至浸滿雞件,之後醃半日或者二、三個鐘。






2. 將醉雞鍋湯料沖洗乾淨,1.5公升水用平底煲煲滾,再落醉雞鍋湯料、蒜頭及薑片,冚蓋滾起計煲半個鐘。之後加入木耳及花菇,待再次滾起即熄火焗至少兩個鐘。





3. 食之前開火將醉雞鍋湯煮滾,同一時間帶手套幫山藥去皮切件加進湯裡,再將雞件連酒一齊落鍋冚蓋煮滾,滾起計煮大約15分鐘。







4. 落鹽調味後,可加入洗乾淨嘅蟲草花,純粹為咗加啲顏色。如果想湯頭酒味更濃,呢刻可以再落半杯花雕酒。





型色‧煮意

生活

學習



相關文章


聞西──苦盡甘來的美味 花蟹炒苦瓜型色‧煮意

聞西──苦盡甘來的美味 花蟹炒苦瓜

有很多為人父母的朋友都向我訴苦,現在小孩都喜歡揀飲擇食,買餸愈來愈有難度。回想我小時候就沒有這...

聞西──潮式煮法好滋味 豆醬雲耳炆雞翼型色‧煮意

聞西──潮式煮法好滋味 豆醬雲耳炆雞翼

朋友笑說:「我阿媽最叻煮雞翼,梗係啦!每個禮拜都煮一次,因為佢知我鍾意食囉!」這位人兄分明在「...

聞西──夏日消暑佳品 泰式夜香花炒粉絲型色‧煮意

聞西──夏日消暑佳品 泰式夜香花炒粉絲

俗語有話不時不食,任憑農業技術幾先進都好,有些食材就係「唔到你話事」,啱時候才會登場。今次介紹...

聞西──七姐誕期間限定!清甜蘋婆燜排骨型色‧煮意

聞西──七姐誕期間限定!清甜蘋婆燜排骨

這陣子元朗變成社會的焦點,暴力事件發生後,真假消息不斷傳出,大家都變成驚弓之鳥,我因為住在元朗...

聞西──西檸煎雞變熱情果脆雞型色‧煮意

聞西──西檸煎雞變熱情果脆雞

每個人都有失魂的時候,不過,我發生的機率好像比別人高一點。話說本來想買番薯粉做炸雞扒,回家後卻...

聞西──深夜食堂の日式回鍋肉型色‧煮意

聞西──深夜食堂の日式回鍋肉

半夜看日劇《深夜食堂》真的好容易出事,那夜終於抵受不了愈夜愈肚餓的魔咒,身不由己走進廚房,拿起...