聞西──大啖潮州豆醬雞 令我汁迷不悔

 2023-05-18
聞西──大啖潮州豆醬雞 令我汁迷不悔

有時候,好多事都係一念之間。最近睇到一單令人好惋惜嘅新聞,話說元朗有間以即製新鮮牛丸聞名嘅潮州麵店,疑因凌晨打牛丸俾大廈業主法團多次投訴擾人清夢,後來引發有人涉嫌買兇殺人,最終演變成謀殺案收埸。如果當初可以平心靜氣坐低慢慢傾,個結局又會好唔同吧!


來不及打牛丸咪賣少啲囉,人哋都要瞓覺嘛!其實,潮州真係有個甜品叫「來不及」啊。相傳清末時,潮州有一大戶人家突然要喺家中設宴,家厨為此已盡量準備,不過阿Sir都係覺得唔夠餸好失禮,但又趕唔切再去街市買餸,一時間苦無對策。情急之下,家厨見到花園有棵掛滿香蕉嘅蕉樹,就靈機一觸出呢「招」:剝蕉皮之後切件沾上花生、芝麻及糖冬瓜等材料,最後沾上蛋漿炸脆。


客人試過都讚不絕口,勁讚外酥內嫩香甜可口,即刻問阿Sir個甜品叫咩名。阿Sir梗係唔知啦,於是叫家廚答,家廚就話來不及去買餸就求其煮啲嘢囉,客人聽到咁答就大笑,並且幫呢個甜品改名叫「來不及」!


今次介紹嘅菜式都同潮州有關,就係潮州豆醬雞,材料唔太複雜,煮嘅時間都唔算好耐,不過味道就無得頂啦!調味有潮州最出名嘅普寧豆醬,食魚飯嘅時候必不可少嘅沾醬,因為可以帶出魚肉嘅鮮味,不過味道偏鹹,所以要加啲帶甜嘅芝麻醬平衡一下,而且仲可以帶多份芝麻香味呢!煮呢個餸我會預備多少少汁,配個煎腸粉底就天下無敵啦!




材料:

冰鮮雞......半隻

腸粉...........5條

薑...........1小嚿

蒜頭...........2粒

蔥...............2棵



醃料:

芝麻醬...............3湯匙

普寧豆醬............2湯匙

蠔油...................2茶匙

生抽及老抽....各1茶匙

胡椒粉..................少許



調味:

紹酒......2

湯匙糖..........1茶匙


做法:

1. 普寧豆醬本身係有豆粒嘅,我習慣開封後用攪拌棒將成樽打成蓉,可以方便醃肉。雞洗乾淨用廚紙抹乾,放喺大盤中。




2. 戴上手套將醃料均勻塗滿雞皮及雞殼,慢慢幫佢按摩5分鐘就更容易入味。之後放室溫醃15分鐘,等待期間可以準備薑蔥蒜。






3. 先用慢火爆香薑蔥蒜,然後灒入紹酒,再加400ml水煮至滾,將雞放入去,而且記得雞皮要向下。另外,再將100ml水落個醃雞盤到,同餘下嘅醃料拌勻再倒埋入鑊,冚蓋慢火煮20分鐘。之後將雞反轉炆多15分鐘,唔夠水分可再加,熄火後夾起隻雞稍為攤凍。








4. 等待期間可以煎香腸粉,或者蒸熱都得,然後放入深碟中,將雞斬件放喺腸粉上面。最後,用生粉水將炆雞嘅汁,調教至自己喜歡嘅濃稠度,然後淋於雞件上面。






型色‧煮意

生活

學習



相關文章


聞西──苦盡甘來的美味 花蟹炒苦瓜型色‧煮意

聞西──苦盡甘來的美味 花蟹炒苦瓜

有很多為人父母的朋友都向我訴苦,現在小孩都喜歡揀飲擇食,買餸愈來愈有難度。回想我小時候就沒有這...

聞西──潮式煮法好滋味 豆醬雲耳炆雞翼型色‧煮意

聞西──潮式煮法好滋味 豆醬雲耳炆雞翼

朋友笑說:「我阿媽最叻煮雞翼,梗係啦!每個禮拜都煮一次,因為佢知我鍾意食囉!」這位人兄分明在「...

聞西──夏日消暑佳品 泰式夜香花炒粉絲型色‧煮意

聞西──夏日消暑佳品 泰式夜香花炒粉絲

俗語有話不時不食,任憑農業技術幾先進都好,有些食材就係「唔到你話事」,啱時候才會登場。今次介紹...

聞西──七姐誕期間限定!清甜蘋婆燜排骨型色‧煮意

聞西──七姐誕期間限定!清甜蘋婆燜排骨

這陣子元朗變成社會的焦點,暴力事件發生後,真假消息不斷傳出,大家都變成驚弓之鳥,我因為住在元朗...

聞西──西檸煎雞變熱情果脆雞型色‧煮意

聞西──西檸煎雞變熱情果脆雞

每個人都有失魂的時候,不過,我發生的機率好像比別人高一點。話說本來想買番薯粉做炸雞扒,回家後卻...

聞西──深夜食堂の日式回鍋肉型色‧煮意

聞西──深夜食堂の日式回鍋肉

半夜看日劇《深夜食堂》真的好容易出事,那夜終於抵受不了愈夜愈肚餓的魔咒,身不由己走進廚房,拿起...