聞西──黑糖大四喜烤麩 彈性好 啱晒南北西東

 2024-03-07
聞西──黑糖大四喜烤麩  彈性好  啱晒南北西東

今期介紹呢個餸都幾得意,佢可以係一個餐前小食,亦可以係一個餸菜,可以熱食,亦可以化身為涼菜,佢就係經典嘅上海菜式:四喜烤麩喇。每次去上海菜館,我都鍾意點四喜烤麩呢個餸,雖然係一個素菜,但味道一啲都唔齋,有著上海菜典型嘅香濃鹹甜味,部份上海餐廳會用佢嚟做餐前小食。四喜烤麩都係上海人過年必備嘅年菜之一,主要材料除咗有烤麩外,仲有雲耳、乾香菇、金針等,全部都係要「發」水又「吸」水嘅食材,都係好意頭咁啦!




好多素食材料都係用黃豆製成,唔好以為烤麩都係喎,其實佢同比較多人識嘅「麵筋」,都係用高筋麵粉做嘅。將麵粉搓成麵團,放喺水入面搓洗去除澱粉,反覆搓洗之後就會得出麵筋,再經蒸熟製成呈海綿狀嘅烤麩。烤麩鬆軟有彈性好有咬口,吸汁力強,而且好似「真肉」咁含有大量蛋白質。處理烤麩都有啲秘訣,首先一定要用手將佢撕成件,咁就唔會切斷佢本身嘅纖維,另外必須經油炸或者煎炸去處理過,煮好嘅烤麩先唔會腍啤啤無晒口感。


四喜烤麩嘅調味都會用到八角及香葉,今次因為我大頭蝦唔記得買,人急智生之下買咗包台灣鐵蛋頂替,正所謂變幻才是永恆嘛。唔止咁,我仲用咗黑糖(小圖)代替白沙糖,成個餸變得更香更有益。亦有其他食譜會落毛豆、花生、甘筍等,不過都係嗰句:自己煮落乜都得啦!




材料:

烤麩.............200g

冬菇...............8隻

金針..............適量

雲耳..............適量

薑.................幾片

罐頭冬筍......100g

鐵蛋..............6隻

水...............200ml



調味料:

黑醬油................2湯匙

老抽.....................2湯匙

豉油..................1.5湯匙

黑糖..................1.5湯匙

紹酒.....................1湯匙

麻油..............1至2湯匙

鹽............................適量



做法:

1. 冬菇用熱水浸軟去菇蒂、用斜刀切件,金針及雲耳用清水浸軟,切去硬硬多纖維嘅菇蒂,罐頭冬筍切片。另外準備薑片。







2. 烤麩用手撕成件,然後浸水揸洗兩次,咁可以洗走多餘嘅麵粉及減低發酵嘅酸味,記得要揸乾水份及用廚紙印乾。之後,將處理好嘅烤麩煎至金黃,稍為脆身後就盛起。





3. 原鑊將冬菇、金針、雲耳、薑片炒香,灒酒。之後落豉油、黑醬油、黑糖、鹽調味,再將烤麩回鑊炒勻,然後加入水份。







4. 落埋鐵蛋就冚蓋慢火煮20分鐘,之後開冚轉中火煮至收乾汁。最後落麻油炒勻就完成喇,隔日食味道會更濃郁。






型色‧煮意

生活

學習

聞西



相關文章


聞西──苦盡甘來的美味 花蟹炒苦瓜型色‧煮意

聞西──苦盡甘來的美味 花蟹炒苦瓜

有很多為人父母的朋友都向我訴苦,現在小孩都喜歡揀飲擇食,買餸愈來愈有難度。回想我小時候就沒有這...

聞西──潮式煮法好滋味 豆醬雲耳炆雞翼型色‧煮意

聞西──潮式煮法好滋味 豆醬雲耳炆雞翼

朋友笑說:「我阿媽最叻煮雞翼,梗係啦!每個禮拜都煮一次,因為佢知我鍾意食囉!」這位人兄分明在「...

聞西──夏日消暑佳品 泰式夜香花炒粉絲型色‧煮意

聞西──夏日消暑佳品 泰式夜香花炒粉絲

俗語有話不時不食,任憑農業技術幾先進都好,有些食材就係「唔到你話事」,啱時候才會登場。今次介紹...

聞西──七姐誕期間限定!清甜蘋婆燜排骨型色‧煮意

聞西──七姐誕期間限定!清甜蘋婆燜排骨

這陣子元朗變成社會的焦點,暴力事件發生後,真假消息不斷傳出,大家都變成驚弓之鳥,我因為住在元朗...

聞西──西檸煎雞變熱情果脆雞型色‧煮意

聞西──西檸煎雞變熱情果脆雞

每個人都有失魂的時候,不過,我發生的機率好像比別人高一點。話說本來想買番薯粉做炸雞扒,回家後卻...

聞西──深夜食堂の日式回鍋肉型色‧煮意

聞西──深夜食堂の日式回鍋肉

半夜看日劇《深夜食堂》真的好容易出事,那夜終於抵受不了愈夜愈肚餓的魔咒,身不由己走進廚房,拿起...